Wednesday, April 28, 2010

Bubur Cha-Cha

Salam dan selamat petang semua..lame da xupdate menu2 kat sini ni kan..hrni warming up siket jamu mata dgn bubur cha-cha ni yer..menu minum petang yg simple jer..spe2 nk hulur mangkuk yer msk byk ni..bg jiran sikit n spe2 yg nk tu sila la yer..sukatan kat bawah ni anggaran je yer..

Bahan-bahan
2gengam bubur cacar
2sb sagu biji
1senduk gula merah
1senduk gula pasir
2paket santan-emi guna yg paketnyer jer
air secukupnya
2helai daun pandan
1/2 tin besar jagung cream

Cara-cara
  • Rebus bubur cacar dan sagu hingga agak empuk. Masukan sekali daun pandan yg disimpul.
  • Kemudian diikuti dengan gula. Kacau sebati.
  • Seterusnya masukkan bancuhan santan pekat dari 2paket santan.
  • Apabila agak pekat masukkan pula jagung krim.
  • Kacau sekata. Tutup api.
  • Sesuai dihidangkan dalam keadaan panas maupun sejuk.
  • Selamat menjamu selera

Friday, April 23, 2010

Update cite terbaru..

Salam semua..lmenyer xmenulis blog. bila internet ni nak masuk..huhu..okeyla..tgh ade peluang bertenet ni citela sikit story minggu lepas..Allhamdulillah kontena selamat sampai ke Port Klang pada 14hb hrtu..xsampai 3mggu da smpai..walaupun delay 2hri dr yg dijangka..terima kasih buat keluarga yg membantu dan pembantu lori dalam proses angkat2 dan kemas2. Skrg tinggal menunggu proses urusan kereta pulak.

B pun da mula sibuk dgn ursan kerja..hrp mudahla ursannya. mengemas umah pun stktni da selesai cuma ade oven je blum cri so upacara baking mem baking masih lgi kne tunda. xpela..cuma agk kureng biase dgn dunia bru ni.. rse bosan2 pula xtau nk buat ape kat umah..hrp cepat2 la internet masuk..buat semua pengunjung blog n teman2 terima kasih byk2 sudi singgah n ingt2 kat kita ni lgi yer..salamm..Insyaallah,ade mse nk berkunjung2 pasni..
Animated  Sparkly Love Heart