Wednesday, August 17, 2011

Anniversary ke 4



Allhamdulillah, syukur setinggi2nya dipanjatkan kepada Allah yg maha Esa. Hari ni genap 4 tahun kami berumah tangga. walaupun baru 4 thun tapi byk onak dan duri yg kami rasa. moga ujian2 lepas buat kami bertambah matang dan bertambah kuat ikatan cinta kami. hepi Anniversary b..i love u so much..semoga ikatan perkahwinan kita sentiasa mendapat keberkatan dari yg maha esa, insyaallah..

gambar snap dr album..xjelas sgt..

Thursday, August 11, 2011

Puding Cokelat Berkuah

Salam..selamat berpuasa buat semua.lme da xentry masak2. Dessert ni buat beberapa hri lepas tuk menu buka puasa. Resepi asal daripada mak mertua. suke bila hirup kuahnyer sejuk2. bagi sesiapa yg berminat puding2 atau yg nak try dessert berkuah camni leh cuba resepi puding berkuah ni..tapi emi buat puding tu setengah daripada bahan2nya, suka kuah yg byk.

Bahan-bahan puding
1cwn tepung jagung/tepung kastard
6cwn air
3sb gula
3sb susu pekat

Bahan-bahan kuah
1tin susu cair
1tin air
2biji telur
1sb esen vanila
gula ikut manis
Sampingan; kismis/nata dicoco/ sumi/ fruit coctail.

Cara-cara
1. Masak kesemua bahan-bahan puding sehingga berkilat.
2. Sejukkan dan potong ikut bentuk kegemaran.
3. Masak kesemua bahan-bahan kuah dengan api yg kecil.
4. Sejukkan.
5. Hidangkan puding bersama2 kuah dan bahan sampingan. Sedap dimakan sejuk-sejuk.

Wednesday, August 10, 2011

Iman 3thun 3bulan


Bagi iman pula perkembangan terbaru 3 thun 3bulan berat 16kg dgn ketinggian 105cm. dah mula makan ikut jadual. alhamdulillah walaupun hanya menu2 terpilih jer. dari segi percakapan pula, iman semakin fasih, dan cara cakapnya agak formal. kelakar pula bila tgk iman gunakan perkataan2 tertentu tu xpadan dgn usianya cth ; iman kecewa la ibu, memalukan, sombongla, ayahni menakutkan, ayat paklang ni mengarut, sungguh comel, automatik, televisyen, makhluk asing, perompak. dll ayat2 ni ibu tak ajar pun, rase iman belajar dari cerita kartun kat tv yg kebanyakannya dialih bahasa. harap iman xikutla bhsa2 yg xelok pulak ye.

ibu agak risau gak iman xgi sekolah, sian iman xde aktiviti sosial dgn kawan2.agak2 ptut ke masukkan iman ke taska umur2 gini yer?boleh ade kehidupan dgn kawan2, bermain n belajar..bukan kat rumah xleh bermain dan belajar tp klo kat taska mungkin lebih terbuka dan iman nmpk kehidupan luar. tp risau gak klo pk bab akan ikut pngruh2 xelok dan keselamatan bila main dgn kwn2nyer tu nnti.. tp mmg patut ke yer hntr pada usia skrg ni? mintak pendpat sape2 yer..

p/s; gmbr upload kemudian yer

Ammar 6bulan-8.2kg

Allhamdulillah Ammar da 6 bulan 1mgu hrni. mgu lepas selesaikan imunisasi 6 bulan , amik suntikan hep B. Kejap je Ammar nangis. berat pun da bertambah dari 7.1kg kepada 8.2kg. maybe sejak emi bg makan ni. walaupun nmpak cam xselera je makannya tapi emi ttp bagi dalam kuntii yg sikit tapi lebih kerap. teruskan yer Ammar. teringt nurse tnye hrtu..semanagtnyer anak..larat ke awak angkat?huhu..dah name ibu kan larat ke tidak gagahkan juga.

Ammar pn dan mula maju menyarap dan dah mula duduk sendiri. abg iman pun semakin semangat main dgn adik. selalu tlg jagakan adik, jadi penyelamat takut kalau2 adik terjatuh/tergolek. dengan cara letak bantal tuk halang dan tadah tangan tuk sedi sambut adik kalau jatuh. comel jer. moga iman n adik ammar membesar dgn baik dan rapat. jgn gaduh2 yer sayang.
Animated  Sparkly Love Heart