Friday, December 2, 2011

Ammar 10 bulan iman 3 thun 1/2

salam..lamenyer xmenulis blog ni..banyakrasenyer yang tertinggal tuk di coretkan kat sini..selagi masih ingt emi akan post 1-1 ..sejak kebelakangan ni mmg sibuk dgn urusan nak masuk rumah dan banyak berjalan ikut suami kursus.mmg jarang sangat ade kesempatan nak bukak blog. letih berkejar ke sana- ke sini..anak2 pun sering xsihat..moga Allah melindungi anak2 ibu.

Allhamdulillah..adik ammar dah semakin membesar dgn sihat n bijak.dah masuk 10 bulan da..walaupun adik dah boleh berdiri sejak 3bulan lepas tapi masih belum lagi menapak ke hadapan. sekarang ni adik dah berjalan dengan menyorong bakul,kerusi dan permainan. insyaallah xlame lagi akan maju rasenya..kuatkan usaha yer adik..

selain dari tu adik dah pandai lambai bye..dah pandai main baling2-2 dengan abg iman,tapi masih ssh nak berenggang dengan ibu..anak ibu 1org ni..same mcam abgnyer kecik2 dulu gak..bulan lepas ada check berat ammar..xnaik sgt ..hanya naik 0.3kg sahaja dalam masa 3bulan. maybe sbb demam je kot tambah pulak dah lasak. nak di ikutkan adik ammar ni lebih lasak dari abgnya mase kecik2 dulu..adik pun suka cari makanan. nampak ape saye makanan mintak di suap, tpi bila bagi bubur nasi mmg kurang sikit makannya. lagi satu ammar sukebuat muka comelnya bila di suap makan dgn gaya pejam matasambil tunjuk gigi pandang ke atas..suke sgt tgk dia buat gitu hehe..

progress iman pulak dah semakin membesar tinggi.makan da ok sikit cumamenunyamasih itu jugak nasi +telur..tu jer..dari segi pembelajaran, iman dah kenal huruf ABC dan abc kecil masih ade yg lupa2..dari segi hafazan dapat la beberapa surah..al-fatehah, an-nas, al ikhlas, dan 2 lagi surah pendenk..bab ni emi dah semakin kurang mengajar di sebabkan mase yg agak xmenetu skrgni..ikss..kuatkan usaha emi n iman key!!..

mmm teringt pulak iman mse kat langkawi hrtu..kisah kt kolam renang dan kat stesen minyak..betul2 jadi pengajaran buat ibu tuk lebih berhati2 n awasi iman ni..Ya Allah jagalah keselmatan anak2ku dan keluargaku..amin.

semoga keluarga kita sentiasa mendapat berkat, hidayah dan rahmat dari Allah SWT..insyaallah...
Animated  Sparkly Love Heart