Wednesday, August 10, 2011

Iman 3thun 3bulan


Bagi iman pula perkembangan terbaru 3 thun 3bulan berat 16kg dgn ketinggian 105cm. dah mula makan ikut jadual. alhamdulillah walaupun hanya menu2 terpilih jer. dari segi percakapan pula, iman semakin fasih, dan cara cakapnya agak formal. kelakar pula bila tgk iman gunakan perkataan2 tertentu tu xpadan dgn usianya cth ; iman kecewa la ibu, memalukan, sombongla, ayahni menakutkan, ayat paklang ni mengarut, sungguh comel, automatik, televisyen, makhluk asing, perompak. dll ayat2 ni ibu tak ajar pun, rase iman belajar dari cerita kartun kat tv yg kebanyakannya dialih bahasa. harap iman xikutla bhsa2 yg xelok pulak ye.

ibu agak risau gak iman xgi sekolah, sian iman xde aktiviti sosial dgn kawan2.agak2 ptut ke masukkan iman ke taska umur2 gini yer?boleh ade kehidupan dgn kawan2, bermain n belajar..bukan kat rumah xleh bermain dan belajar tp klo kat taska mungkin lebih terbuka dan iman nmpk kehidupan luar. tp risau gak klo pk bab akan ikut pngruh2 xelok dan keselamatan bila main dgn kwn2nyer tu nnti.. tp mmg patut ke yer hntr pada usia skrg ni? mintak pendpat sape2 yer..

p/s; gmbr upload kemudian yer

1 comment:

ijayuji said...

Salam emi!!! lama akak tak jengah sini, sihat ke emi? bb sihat? Dah besarrrr haaaaa! Selamat berpuasa buat emi n famili juga! :-)

Animated  Sparkly Love Heart