Saturday, October 9, 2010

Iman dan Permainan

Iman- 2tahun 5 bulan

Salam. hrni nak cite sikit perkembangan iman,da besa nnti bole la iman tgk2 nnti kan:).lame da nk update cite ttg iman tp mslh nak upload video tu yg xterkeluar jugak postnyer. walaupun video2 pendek yg xsampai 1minit tp upload 1hri pun xselesai2 jugak..lastnyer terbengkalai gitu je la..hri ni masukan je la gambar2. Awal raye hrtu, ayah ade belikan iman set lego. suke sgt die..asyik main jer..gi mane2 nak bawak beg keciknyer tu..tiru mcm ayhnyer gi keje bwk beg. byk gak iman leh reka bntuk2 dr lego ni..so mmg xbosanla die main hri2 pun..ni antara bntuk2 yg iman buat..

ibu..ni keretapi iman...ni lori iman
ni kapal terbang..ni ade byk duck...

ni pulak rumah iman..dan iman belajar susun ikut warna


ni pulak ayam ko-kok
Selain daripadatu iman pun suka main jigsaw puzzle ni..da sllu main da boleh buat sendri da..cuma kadang2 je terbalik..suke je tgk bila iman main permainan yg asah minda ni..


Dari segi percakapan pun iman dah byk yg dia tau, ade sesetengah perkataan tu kadang2 dia guna mcm org dewasa pun yer..rase die belajar dr kartun2 kat tv..contoh perkataan nya..silakan, tolong saya, cuba lagi ye,takape la dan ade beberapa yg lain yg emi xingt nak senaraikan..ABC dan Alif Ba Ta pula da boleh ikut bila nyanyi cuma belum kenal huruf lagi..dari segi pemakanan pula iman mmg susah nak makan nasi..bolehdikira la 1bulan tubape kli je mkn nasi, yg iman suka jenis2 mee tu pun kdg2 xnk gak..tp yg paling iman suka dan selalu mintak..takoyaki..kadang2 malas nak keluarkan acuan tu emi buatjemput2 je pastu tuang sos takoyaki tu..mmg sllu habis.tiap2 hri mintak takoyaki..iman2 hihi..xpela asalkan terisi perut tu. moga anak ibu membesar dgn sht n ceria key..sayanggg iman

2 comments:

norlin said...

wah iman punya selera ke jepunan lagi ni...nasib baik ibu iman pandai masak ...iman pun suka susun pzzle tu ya, sama la macam haikal....satu hari berapa kali nak susun pun tak tau la....iman nampak besar la emi walaupun tak mkn nasi sgt...kalau dapat upload vidio iman mesti best kan...internet malaysia slow sgt, emi guna line ka apa

Anonymous said...

tula..kdg2 emi buat jemput2 tu ltk syr n udg sikitbru ltk sos takoyaki tu..bg nasi dgn sup2 pun xnk.emi guna lksa buat udon bru mkn.emi guna line..tp slowlaa..kne simpn la video2 ni save dlm CD.suke tgk haikal, bijak.. rajin norlin ajr.

Animated  Sparkly Love Heart