Wednesday, March 17, 2010

Iman Demam..

Askum..17hb da yer..ermm tgl 8 hri je lgi b4 blik. mlm tdi iman pula demam panas..check suhu bdn dah cecah 39.+C. risau sgt. Klinik kanak2 yg biase pegi tu da tutup da waktu cmni. kete pun da xde..mm mmg cuak tgk iman lesu je xbermaya..bagi ubt sumbat pun suhu msih xturun sgt. Pastu call2 n tnye kat kwn2 sini klinik yg lain n pinjm kete. klinik tu pulak agk jauh..B yg msih xsepenuhnyer siht tu berjln redah angin kuat sejuk2 tu gi pinjam kete.. allhamdulillah setel semua check n sensei kate demam biase je..tp blik umh iman xnk mkn ubt tu..pahitt giler xmcm ubt sllu tuk budak tu..da la jenis yg serbuk pulak tu yg xlrut air..mlm pun tdo xlena je. bila tgk suhu mkin tinggi emi bg ubt sumbt lg..pastu bru nmpk berpeluh n turun sikit suhunye. tdo pun baru lena..ikss mmg risau sgt2 bila iman demam ni..emi ni da la jenis yg mudah risau. Pagi ni tgk da mula kebah da..tp ingt nk ke klinik yg biase tu jumpe Tanaka Sensei mintk ubt biase tu. tkut xmkn antibiotik nnti ssh lk..hrp iman cpt2 la sht..Ya Allah, Kau berikanlah kesihatan tubuh badan pada keluargaku amin..

5 comments:

jaja said...

aminn...moga semua cepat sihat ok...

naba the mutant said...

sabar ye mak emi.......jgn risau2:)

seroja said...

salam emi;
harap iman sembuh cepat ye ..
tapi satu je ak bgtau ikut pengalaman kak liza dlm medical le.. antibiotik tu kalau boleh tak perlu sebab biar badan kita sendiri yg lawan apa viral pun.. kalau setiap kali demam makan antibiotik badan kita nanti dah tak imun lagi dgn antibiotik tu..

emilia said...

terima kasih haja, k.ina n k.liza..

Fa'e said...

alahai siannya dia...demam syang nak tinggalkan nihon tu...moga cepat sembuh ya! mama kena rajin bg makan ubat tau!hehe...

odaijini

Animated  Sparkly Love Heart