Thursday, May 6, 2010

My Little IMAN turns 2


Salam...Allhamdulillah, panjatkan setinggi2 kesyukuran kepada Allah yg Maha Esa, kerana dengan berkat dan hidayahnya bertambah lagi umur anakandaku tersayang ni..yea.. my little IMAN turns to TWO today. Terasa terlalu pantas mase berlalu. mcm baru semalam kami dikurniakan cahayamata ini. Syukur sgt2 Iman kian membesar dan kami sgt2 gembira melihat perkembangannya, kesihatannya dan segalanya tentang die. Im proud to be his mom..ya, dgn melahirkan diala..ku mendapat status IBU, kami mendapat status IBUBAPA. Kewujudannya betul2 menceriakan rumah tangga kami. ALLHAMDULILLAH.. jom tgk sikit cerita-ceriti TENTANG IMAN.. Iman 1jam lepas lahir

Pada tanggal 6 Mei 2008, jam 11.03pg bertempat di Hospital Bersalin Razif Klang., lahirnya cahayamata kami yang diberi nama AN-NUR IMAN HAQIMI BIN ANUAR seberat 3.59kg.(Walaupun mase tu perut nampak kecik je). Allhamdulillah Iman lahir dengan agak mudah tnpa emi merasa pengalamn sakitnya kontaksi dan pecah ketuban. Masuk2 wad pun mmg xskit tp dktr bgtau da masenya bila tgk bukaan. Pagi tu dktr yg pecahkan air ketuban dan Iman lahir 2jam selepas itu. Pengalaman melahirkan iman secara normal sgt2 memberikan pengalaman terindah buat ku dan memberi pengalaman baru bagi kami bergelar AYAHIBU. Dan syukur juga, kerana diberi peluang menyusukan iman hingga kini.
iman menyarapiman dah bole berdiri
iman 8bulan(tumbuh gigi 3btg)
iman 1thun 8bulan
Semoga dengan ulang tahun Iman yg ke 2 ini AyahIbu doakan agar Iman menjadi anak yg sihat tubuh badan, baik akal fikiran, baik akhlak budi, cemerlang, beriman dan menjadi insan yg berguna. Amin..

p/s : InsyaAllah smbutan mjlis besday Iman akan kami sambut kat kg ujung minggu nnti secara kecil kecilan. Yeah..mlm ni blik kg..matta ne~

10 comments:

♥LOVE2COOK♥ said...

Happy 2nd Birthday dear Iman! May U stay healthy and cheerful as always. Continue cherishing ur parents life. ;)

Aiks, Hospital Razif, Klang? Yang kat Sri Andalas tu ke Emi??? Emi orang Klang ker...hihi!!!

ain said...

salam emi. apa kabar? lamanya tak jenguk umah emi ni. busy lorr.hehe

happy bday to hensem iman. Cantik nama anak emi. suka akak menyebutnya!! mudah2 an akhlak iman selamanya nanti seindah nama iman juga.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Emi...'selamat harilahir' tuk IMAN...semoga sihat selalu & jadi anak yg soleh!

nurul said...

happy besday iman!! -nurul-

naba the mutant said...

hepi birthday Iman...:)

indahhouse said...

salam emi,
apa khabar? happy birthday to Iman. Moga membesar jadi anak yg sihat dan kuat, cemerlang di dunia dan akhirat dan jadi anak yg soleh... :)

mirza said...

iman xstop lgk ke nenen?
isk2..iman nih,cmne nk adik baru..hihihi

happy birthday iman-kun

ijan said...

Salam Emi...
Happy 2nd Birthday Iman... semoga membesar menjadi anak yang soleh ye... jangan nakal2 tau kesian kat ibu. hehe :)

buat Emi, Selamat Hari Ibu! :)

emilia said...

thanks love 4 ur wish. yup hosptal razif tu.. i org BANTING :)

emilia said...

terima kasih semua...muahhs..salam sayang dr iman :)

Animated  Sparkly Love Heart