Wednesday, April 29, 2009

Mee Ladna


Sarapan semalam mkn mee ladna. mee kering ni lme da dpt..Sone ..kwn jpun B yg bg bln lps. tp perencahnya xboleh mkn so hrni wt la mee ladna gne mee ni. lmbut jer rupanya mee ni..
Ni gmbo mee asalnya..guna 1bgkus je dr 4 tu..

MEE LADNA

Bahan-bahan ( 2 org )
mee
3 ulas bawang putih dicincang kecil2
2 sudu minyak
2 sudu sos tiram

1sb sos tomato
fish ball(guna ebi ball..tu yg ade)
lobak merah
1 sudu besar tepung jagung
cili padi
kobis
air
garam dan sedikit perasa ayam


Cara-cara
  • Panaskan minyak. Tumis bawang, masukkan air, ebi ball yg dipotong 4,lobak, kobis, cili.
  • Bila lobak da empuk masukkan sos tiram,sos tomato dan tepung jagung untuk pekatkan kuah.
  • Setelah kuah mendidih masukkan mee, garam dan perasa ayam.Siap

2 comments:

Anonymous said...

emi!!! banyak nya resepi emi ...nampak sedap sgt....nanti boleh belalar dari emi ni....teringat roti yang berlapis dgn daging tu...masa kit agi jln kat mana tah...tak ingat dah nama tempat tu....-norlin-

emilia said...

isi mse lapang noly, tu pun msih bljr2 byk sgt lg yg kurang. roti lpis dgg..yg mne yer?xingt laa..hehe

Animated  Sparkly Love Heart