Thursday, December 3, 2009

Cheese Bun

Lame kan xmeroti..mentang2 cuaca sejuk, membeku jer cik Bm ku itu..hrni kejutkan BM bg kje sikit.setelah berkeja keras kua la menu ni..buat adunan pizza sekali buat bun cheese ni. suke sbb xmanis sgt. Iman pun mkn sbbnyer lmbut je roti ni. okey resepi 2dlm 1 tu emi guna yg ni..

Bahan2
180ml air/susu
280gm tepung
8gm gula
4gm garam
15gm mentega
6gm susu tepung
4.8gm yis
Cara-cara
  • Masukkan semua bhn2 ke dalam Breadmaker, set ON.
  • Siap, keluarkan dan bhgikan kepada beberapa bhgian dan lipat bentuk bun dan masukkan dalam loaf.
  • Tunggu naik 2kli gnda dan taburkan cheese parut dan gula.
  • Bakar 180drjh slma 20minit atau hingga keperangan.
  • Sejukkan ats redai dan sedia tuk dimakan.

1 comment:

LOVE2COOK said...

I can smell the bun from here! hehehehe! Delicious!!! Emi, nak 4 ketul jer! ;)