Saturday, January 9, 2010

Sardin Goreng Kubis.

Ni lagi satu menu lunch kami. Mula2 dgr dan tgk rase cam pelik jer letak kobis dlm sardin tp bila try..perghh sedap gk. Menu ni en hubby yg ajar. Selalu mkn waktu b "keluar". Bagi sape2 yg nak mencuba lauk 2 dlm satu ni leh tgk sini..


Bahan-bahan
1tin kecil sardin
1/4 labu bawang besar-hiris/blend
5biji cili api
2sb kicap
1/4biji kubis
air dan garam secukpnya


Cara-cara
  • Panaskan minyak dan tumis bawang hingga terbit bau.
  • Masukkan cili dan ikan sardin agar sedikit garing (hati-hati akan meletup2-tutup periuk)
  • Masukkan sos sardin bersama air(byk pun xpe)
  • Bila mendidih, masukkan kubis. Tutup periuk dan masak hingga kubis betul2 lembut (sedap bila kubis lembut dan serap sos tu).
  • Tambah air jika perlu. Masukkan kicap dan garam secukupnya.
  • Siap. Selamat mencuba.

2 comments:

blogresipi.com said...

First time tgk sardin goreng kubis nie.. good idea.senang takyah masak sayur dah.buh je terus kan...

emilia said...

betul3x..mula2 mcm pelik gak tp bile rase mm xtolek kirikanan daa..hihi