Thursday, February 11, 2010

Apam Balik lagi

Salam semua..hujan turun jer hrni..dr semalam bumi Tokushima ni gelapp je hujan. tp xkisah la..kbtuln hrni pun cuti..cuti kenegaraan Jepun. Time2 ujan2 gini terasa nk mkn apam balik lak..agk lme gk la xbuat. Dulu sllu sgt buat, kuih kesukaan hb..dak kecik ni pun tlg gk kaco2 adunana ni..ibunyer pun bg je la asal xtumph..last2 da letih tertdo sblm smpt mkn..sian tgk..ok2 jom join minum ptg pekena apam balik dgn kopi harum semerbak ni..tuk resepi apam balik tu leh jengah kat sini yer..

7 comments:

ain said...

sedapnya hujan2 pekena apam balik ngan kopi panas!!!

♥LOVE2COOK♥ said...

Ooooh, both Love n Hubby minat sgt apam balik!!! Nak Emi...pls send me some! ;)

emilia said...

to k.ain..betul tu kak mkn pulak sme2 dgn fmly best je kn..

to love..change wif ur set of chicken steak okey?double coleslaw...:)

ijan said...

Cantiknye apam dia. kak ijan pernah try wat sekali je. tak jadi, keras je apam tuh. lepas tu tk terai lg dah.hehehe

emilia said...

oo yke..emi buat guna resepi yg ni dr dulu..ok jer lembut..pas 1hri pun msin lmbut je tgk ni..cuba k.ijn try gune rspi yg ni lk

Sue @ Nenie said...

Salam...Apam balik buat sendiri..buh jagung banyak² sedapppppp....

Fa'e said...

sedapnye emi.... kfae x penah wat sendirik lagi nie... mmg dh ada dlm list berkurun lama! cuma x terbuat je... hehehe! boleh cuba resipi emi la nnt! thanks...

ps: ish! kfae pon xtau la tips xnak kasik pie tu pecah cmne...hehehe! alhamdulillah selama kfae dok buat xde la jdik pecah2 permukaannya tu...wallahualam... agaknye kurang butter kot!